جمهوری اسلامی ایران

سازمان صنعت، معدن و تجارت

استان فارس(آزمایشی)

city
   
 
    • کارگاه آموزشی بازآموزی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ویژه دستگاههای اجرایی در استان فارس – شیراز

      کارگاه آموزشی بازآموزی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ویژه دستگاههای اجرایی در استان فارس – شیراز

      کارگاه آموزشی  بازآموزی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)  ویژه دستگاههای اجرایی  در استان فارس – شیراز

      دکتر همتی : رتبه "دوم" استان فارس در مکانیزه شدن روند خرید دستگاه های اجرایی در جهت فرهنگ سازی و پیشبرد سامانه"تدارکات الکترونیکی دولت

      کارگاه آموزشی بازآموزی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ( ستاد) ویژه دستگاههای اجرایی در استان فارس شیراز

      دکتر همتی : رتبه "دوم " استان فارس در مکانیزه شدن روند خرید دستگاه های اجرایی در جهت فرهنگ سازی و پیشبرد سامانه"تدارکات الکترونیکی دولت

      کارگاه آموزشی 2 روزه بررسی نقش، جایگاه و مزایای به‌کارگیری تدارکات الکترونیکی در چگونگی فرایند انجام معاملات از طریق سامانه "تدارکات الکترونیکی دولت موسوم به ستاد" برای کاهش هزینه های دولت با رویکرد مکانیزه شدن روند خرید دستگاه های اجرایی و تسریع در فرایند انجام مناقصه ها و مزایده ها، جهت آشنایی مدیران مالی و ذیحسابان ، کارپردازان ، فرمانداریها ، اتحادیه ها و اتاقهای اصناف استان با حضور مسوولین ملی سامانه برگزار شد.

      این کارگاه با حضور دکتر بهزاد کشامی مدیر امور اجرایی سامانه ، تیمور زاهدی معاون ایشان ، نادر فیوضی مدیرامور استانها، عدنان رجبی مدیر آموزش استان تهران و همکاران و مسوولین سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس چهارشنبه و پنجشنبه آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه گلستان و محل اتاق اصناف شیراز برگزار شد و با توجه به اهمیت این سامانه در انجام معاملات با رویکرد مکانیزه شدن روند خرید دستگاه های اجرایی و تسریع در فرایند انجام مناقصه ها و مزایده ها دراین 2 روز مورد بحث و بررسی و آموزش قرارگرفت.

      رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : از آنجا که بر اساس مصوبه هیات وزیران، دستگاه ها موظف شدند تا تمامی معاملات خود را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت«ستاد» در بستر وب انجام دهند لذا با توجه به آیین نامه اجرایی تمامی خریدها باید در بستر سامانه ستاد صورت گیرد و ذیحسابان دستگاه ها ملزم شدند تا تایید پرداخت بابت خریدهای انجام شده را منحصراً در صورت محقق شدن خرید از طریق این سامانه انجام دهند که استان فارس در این خصوص از استانهای پیشتاز است.

      دکتر همتی با اشاره به الزام دستگاه های اجرایی به انجام معاملات خود از طریق سامانه ستاد گفت : هدف از راه‌اندازی سامانه ستاد، فرهنگ‌سازی برای استفاده از سامانه خدمات دولت الکترونیک ، شفاف‌سازی مالی دستگاه ها، مبارزه با رانت و فساد و برقراری عدالت اجتماعی است که طبق قانون مسئولیت این سامانه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است چراکه تمام مراحل از درخواست خرید تا پرداخت وجه به صورت غیرمتمرکز از طریق سیستم یکپارچه انجام می شود.

      دکتر همتی درادامه ازاقدامات صورت گرفته در سامانه ستاد دراستان فارس گزارش داد وگفت : اقدامات انجام شده در استان در راستای فرهنگ سازی و پیشبرد سامانه مزبور بدین شرح است که ، تشکیل کمیته اجرائی در استان با حضور مسئولین ذیربط و برگزاری جلسات هماهنگی در این رابطه و انجام مکاتبات متعدد با دستگاههای اجرائی استان و تشکلهای مرتبط در بخش خصوصی جهت ثبت نام در سامانه صورت پذیرفت که برابر آخرین آمار موجود تا کنون حدود 270 دستگاه اجرائی که رشد 14% و حدود 3550تامین کننده و مناقصه گرکه رشد 56% وتعداد 1000مزایده گر رشد 104% در هشت ماهه اول سال داشته اند که در سامانه ثبت نام نهایی کرده اند که از این لحاظ در رده "دوم "کشوری بعد از تهران قرار داریم .

      رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با تاکید براینکه ثبت الکترونیک معاملات در بستر وب با کالای قاچاق مقابله می‌کند افزود : این سامانه کمک می‌کند تا تمام معاملات دولتی و تدارکات به‌صورت الکترونیک درج شود و مواردی مانند مناقصه ها ، مزایده ها و خریدهای جزئی سازمانی در یک سامانه الکترونیکی ثبت شود که درهمین راستا همکاری با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راه اندازی مراکز صدور گواهی امضاء الکترونیکی در استان و ثبت نام کاربران دستگاههای اجرائی و فعالان بخش خصوصی در سامانه صدور گواهی به منظور ایجاد و برقراری امنیت لازم در معاملات دولتی دربستر الکترونیکی انجام یافته است.

      همتی ادامه داد : درهمین راستا در شهر شیراز 6 دفتر پیش خوان و در شهرستان لار یک دفتر پیش خوان کار ثبت نام در سامانه ستاد را انجام میدهند . همچنین در 10 دفتر اسناد رسمی منتخب نیز کار صدور امضاء الکترونیکی ( توکن ) انجام میگیرد. و طبق هماهنگی به عمل آمده با مرکز بزودی دفاتر پیشخوان منتخب در شهرستانهای تابعه نیز راه اندازی خواهد شد.

      همتی در ادامه با اشاره به مزایایی که استفاده از این سیستم می‌تواند در سیستم اداری داشته باشد، گفت: «شفافیت، اولین ارمغان استفاده از این سامانه در سیستم اداری است که موجب می‌شود تأمین‌کنندگان کالاهای تدارکاتی و مشارکت‌کنندگان در مناقصه ها و مزایده ها ی دولتی بدون واسطه انسانی تمام جزئیات فعالیت خود را در سامانه ثبت کنند و از رعایت عدالت در این معاملات و واگذاری‌ها به بخش خصوصی اطمینان داشته باشند.

      رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد : بر اساس تصمیمات کلانی که در حوزه حمایت از تولید داخلی گرفته‌شده، همه دستگاه‌های حاکمیتی نیازهای خود را از کالاهای ایرانی تأمین می کنند ازآنجاکه در این سامانه کلیه خریدها و تأمین مایحتاج دستگاه‌های اداری ثبت خواهد شد و اولویت‌ها در آن با کالای تولید داخل است موجب می‌شود حجم بالایی از نیازهای دستگاه‌های اداری خرید ایرانی انجام دهند به گونه ای که سامانه امکان لازم را برای پیروی از سیاست های یکسان و مشترک خرید در سازمان های دولتی خریدار فراهم نموده است .

      همتی اظهار داشت : با در نظر گرفتن این‌که تمام تراکنش‌ها در سامانه ستاد ثبت می‌شود نهادهای نظارتی مانند سازمان تعزیرات، سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای مشاور می‌توانند تمام موارد را به‌صورت آنلاین بررسی و رسیدگی کنند.

      رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به این که تمام معاملات موضوع ماده 80 قانون محاسبات عمومی کشور از جمله معاملات کوچک، متوسط و عمده و مناقصات و مزایده ها تحت پوشش این سامانه باید انجام پذیرد،افزود: در این سامانه صرفاً کالاهای دارای کد قابل عرضه بوده وتأمین کنندگان بایستی قبل از عضویت در سامانه نسبت به اخذ ایران کد برای کالاهای قابل ارائه خود اقدام نمایندکه ارائه کاتالوگ های الکترونیکی استاندارد هم جهت استفاده و بهره برداری خریداران عضو سامانه وجود خواهد داشت.

      گزارش سایر اقدامات انجام یافته دراستان فارس با مدیریت سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس// سامانه تدارکات الکترونیکی گامی به سوی کاهش هزینه‌های دولت

      - برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت مسئولین دستگاههای اجرائی و صنوف مختلف و همایشهای فصلی و دوره ای در شهرستانهای لار و آباده وجهرم در فروردین و اردیبهشت ماه و مرداد ماه سال جاری

      -پیگیری و کمک و راه اندازی دفتر پیش خوان در شهرستان لار جهت ثبت نام تامین کنندگان کالا و خدمات در سامانه و صدور امضاء الکترونیکی .ودر شهرستان آباده نیز در دست اقدام است .

      -پاسخ گویی روزانه و مستمر و ارائه مشاوره و راهنمایی به متقاضیان ثبت نام در سامانه از طریق حضوری وتلفن تماس در سازمان .

      - همکاری با مدیریت سامانه و پیگیری در جهت افزایش تعداد دفاتر پیش خوان در شیراز و افتتاح دفتر پیش خوان در شهرستانهای استان جهت ثبت نام از تامین کنندگان و فعالان بخش خصوصی (صنوف مختلف ، شرکتهای تولیدی و پیمانکاران و....) رفع نیاز تامین کنندگان برای مراجعه به شیراز جهت این امر . گفتنی است هم اکنون در شهر شیراز 6دفتر پیش خوان و در شهرستان لار یک دفتر پیش خوان کار ثبت نام در سامانه ستاد را انجام میدهند . همچنین در 10 دفتر اسناد رسمی منتخب نیز کار صدور امضاء الکترونیکی ( توکن ) انجام میگیرد. و طبق هماهنگی به عمل آمده با مرکز بزودی دفاتر پیشخوان منتخب در شهرستانهای تابعه نیز راه اندازی خواهد شد.

      - همکاری با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راه اندازی مراکز صدور گواهی امضاء الکترونیکی در استان و ثبت نام کاربران دستگاههای اجرائی و فعالان بخش خصوصی در سامانه صدور گواهی به منظور ایجاد و برقراری امنیت لازم در معاملات دولتی دربستر الکترونیکی .

      -برنامه ریزی آموزش ویژه معاونین مالی واداری ،ذیحسابان و کار پردازان دستگاههای اجرایی در روز دوم نمایشگاه الکامپ در محل نمایشگاه

      -برنامه ریزی آموزشی ویژه روسای اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز در روز پنج شنبه (روز سوم نمایشگاه )

      - برنامه ریزی آموزشی ویژه شهرداران سراسر استان در روزپنج شنبه (روز سوم نمایشگاه )در محل سالن سرو نمایشگاه بین المللی

      -برنامه ریزی تا پایان سال جهت برگزاری همایش آموزشی ویژه شرکت شهرکها و اتاق بازرگانی

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
مجموع بازدیدها : 3,107,296
تعداد بازدید امروز : 965
آخرین به روزرسانی : 11:07  1397/09/22
Page created in 3.183620929718 seconds.
memoryUsage : 47200Kb